A BioTechUSA cégcsoport, amely Magyarország egyik vezető étrendkiegészítő- és speciális élelmiszergyártója, idén ötmilliárd forint feletti beruházást tervez, amely jelentős mérföldkő lehet a cég történetében. A beruházások között kiemelkedik az új, 50 millió darab prémium fehérjeszelet előállítására képes gyártósor, amelyet a szadai gyártó- és logisztikai komplexumban helyeznek majd üzembe.

Növekvő árbevétel és export

A cégcsoport 2023-ban 90 milliárd forint feletti árbevételt ért el, amely 15 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Ez a figyelemre méltó árbevétel elsősorban az exportpiacokon elért sikernek köszönhető, ahol a forgalom 80 százalékát realizálták. Az EBITDA értéke is 10,47 milliárd forintra nőtt, ami 3,5 százalékos emelkedést jelent.

Termékfejlesztés és piaci pozíciók

Lévai Bálint, a cégcsoport vezérigazgatója kiemelte, hogy a termékfejlesztés házon belüli tartása és a saját gyártási kapacitások bővítése lehetővé tette a BioTechUSA számára, hogy rugalmasabban reagáljon a piaci igényekre. A fehérjeporok, étrendkiegészítők, proteinszeletek, vitaminok és kapszulák iránti kereslet továbbra is erős. A magyar piacon a prémium szegmens kiemelkedően jól teljesített, míg egyes fogyasztói csoportokban a kereslet visszaesett.

Nemzetközi expanzió és boltok nyitása

A BioTechUSA nemzetközi terjeszkedése is folytatódott: tavaly 45 új üzletet nyitottak Európa-szerte, és az idei tervek szerint további 50 bolt nyitását tervezik Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, Lengyelországban és Olaszországban. Ez a stratégia megerősíti a cégcsoport elkötelezettségét az európai piacok felé.

Többcsatornás értékesítési modell

A BioTechUSA többcsatornás (omnichannel) értékesítési modellt alkalmaz, amely lehetővé teszi a termékek széles körű elérhetőségét az online és offline térben egyaránt. A magyar és export piacok ellátása a szadai és a dunakeszi gyártó- és logisztikai bázisokról történik.

A BioTechUSA cégcsoport továbbra is dinamikusan fejlődik, a jelentős beruházások és a nemzetközi expanzió mellett a termékfejlesztésre és a piaci pozíciók erősítésére is nagy hangsúlyt fektet. A vállalat jelenleg 103 országban van jelen, 49 webshoppal és 307 franchise üzlettel, amelyek 1800 munkavállalót és 4500 partnert foglalnak magukban.