Ha a marketing területén dolgozol, akkor bizonyára nem ismeretlenek számodra a fenti rövidítések. Igen, ezek olyan fontos szakkifejezések, amelyeket ebben a világban nap mint nap használnak a menedzserek.

Ha te is képben szeretnél lenni a legújabb trendekkel, akkor a közösségi média működéséről érdemes többet megtudnod, azt, miként használhatók a különböző platformok hirdetési célokra. Ehhez ad kiváló alapot a thebrightacademy.hu Social média marketing kezdőknek nevű képzése.

Social media marketing tanfolyam

A tanfolyam célja, hogy bevezesse a közösségi média felhasználási lehetőségeibe azokat, akik az SMM-ben jártasak szeretnének lenni. Az SMM a social media marketing rövidítése.

Olyan platformokat ismerhetünk meg közelebbről, mint a Facebook, az Instagram, a TikTok és a LinkedIn. Elég egyértelműen kijelenthető, hogy az a cég, amely nem elérhető ezeken a felületeken, nem is létezik.

Bevétele legalábbis biztosan kevesebb annál, mint amennyi lehetne. A mai fiatalok ugyanis – a jelen és a jövő vásárlói – ugyanis csak az internetet használják már információszerzésre, és teljesen természetes számukra, hogy online rendelnek meg mindent.

A közösségi média hirdetéseiben találkoznak először a termékekkel, szolgáltatásokkal, itt kell tehát megfogni őket. Ez a social media menedzserek feladata, ennek mikéntjéről szól a tanfolyam.

A képzés tematikája

Egy nagyon informatív, hasznos és gyakorlatias tanfolyamról van szó, ugyanis mindent meg lehet tudni a mai trendekről. A TikTok-videókról ugyanúgy szó esik, mint a Facebook Creator Studio és a Meta Business használatáról, illetve az Instagram Reels szerepéről.

Összesen 9 modulból áll a képzés, az első részben az alapokat ismertetik, és már itt szóba kerülnek olyan dolgok, mint a BeReal térhódítása vagy a social SEO fontossága. Itt lehet megtudni azt is, mi az az UGC. Eláruljuk: User Generated Content – olyan tartalom (pl. termékajánló), amelyet egy felhasználó készít anyagi érdekek nélkül, saját meggyőződése alapján.

Ezt követően az elméleti háttér ismerhető meg, előkerülnek a fontosabb szakkifejezések, mint például az átkattintási arány (CTR), a kattintásonkénti költség (CPC) vagy a befektetésarányos megtérülést mutató mérőszám (ROI).

A későbbiekben a tananyag kitér a szövegírók feladataira, a tartalomnaptár szükségességére és a stratégiatervezésre is. Szinte felsorolni is nehéz, mennyi mindent oktatnak itt: érdemes a The Bright Academy oldalán megnézni a teljes tematikát!

Kinek ajánlott a tanfolyam?

Mindenképpen jó alapot biztosít ez a képzés azoknak, akik a marketing területén szeretnének elhelyezkedni, ügynökségnél vagy egyéni vállalkozóként akarnak dolgozni. Azoknak is hasznos lehet, akik kapcsolódó területen tevékenykednek már (például szövegírók, SEO szakemberek, grafikusok), de szeretnék átlátni az egész folyamatot.

A Social media marketing tanfolyam online zajlik, azonnal elkezdhető, a videók és szöveges tartalmak is korlátlanul elérhetők a bejelentkezés után.