Ha egy termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban információt akarunk szerezni, első utunk az online keresőmotorok, legtöbbször a Google felületére vezet. Éppen ezért, ez a platform remek hirdetési felületként szolgál a vállalkozások számára, ám fontos az optimalizáció.

Kereshető hirdetések

A fenti kifejezés természetesen szakmailag nem egészen állja meg a helyét, hiszen konkrét hirdetésre nehéz lenne keresni, tény ugyanakkor, hogy a Google felületén kapott találatok mögött sokszor jól felépített és optimalizált kampányok állnak. Ezért történik az is, hogy adott weboldalak a találati lista első részében szerepelnek. Egy Google Ads hirdetés persze nem csak a kereséseket célozhatja de tény, hogy ez a módszer kifejezetten széles közönséghez juttathat el egy vállalkozást vagy terméket.

A Google hirdetések világa egy meglehetősen összetett terület és bár kívülről úgy látszik, hogy egy átlag, mondhatni laikus felhasználó is könnyedén boldogul a Google Ads hirdetéskezelés által támasztott kihívásokkal, a feladat nem ennyire egyszerű, különösen ha valóban optimalizált és költséghatékony kampányokat szeretnénk létrehozni és futtatni. Kísérletezni persze mindig érdemes, de a segítségkérés is releváns opció.

Google Ads hirdetés és ami mögötte van

A Google Ads lényegében a Google keresőmotor hirdetésekre dedikált felülete, melyen különböző kampányokat hozhatunk létre attól függően, hogy milyen módon szeretnénk eljutni a célközönséghez. A Google Ads hirdetéskezelés pedig nem feltétlenül csak magát a keresőmotort érinti, hanem a márka égisze alá tartozó más platformokon is lehetőséget biztosít a megjelenésre, így például a YouTube vagy épp a Gmail felülete is releváns lehet ebben a tekintetben.

Bár egyre nagyobb teret hódítanak az organikus hirdetési megoldások, vagyis amikor különböző módszerekkel ingyenesen próbálják növelni egy márka ismertségét vagy egy weboldal forgalmát, a fizetős megoldások is ugyanúgy jelen vannak. Ezért is lehet érdemes a Google hirdetés árakat ismerni, illetve kicsit mögéjük látni, hogy pontosan miért is fizetünk. A Klikkmánia Google Ads hirdetéskezelés szolgáltatásával erre is lehetőség van.

Hozzáértő segítség a hirdetésekben

A Google kampányok pontos felépítésének és az algoritmusok működésének bemutatása röviden gyakorlatilag lehetetlen, ráadásul egy meglehetősen dinamikusan változó területről van szó, mely a hirdetők és potenciális vevők viselkedésére is reagálva viszonylag rugalmasan alakítja működésének lényegét. Az aktuális lehetőségek lekövetése és a hatékony Google Ads hirdetéskezelés többet között ezért is kíván szakértő segítséget.

Bár azt akár laikusként is meghatározhatjuk, hogy mennyit szeretnénk költeni egy hónapban Google hirdetésekre, ahogy annak is könnyen utánanézhetünk, hogy a Google hirdetés árak nagyjából milyen költségeket jelentenek, még ha egzakt számokat nehéz is lenne találni. A legjobb, ha szakértők segítségével felmérjük a piaci lehetőségeket, tisztázzuk az igényeket és olyan, mélységeiben is optimalizált kampányokat hozunk létre, amelyek egy adott költségkeret mellett is jobb eredményeket garantálnak, mintha saját magunk vágnánk bele a Google Ads hirdetések összetett folyamatába.