Több szakember egy csomagban
Az egyik legnagyobb érv az ügynökség mellett, hogy egyetlen szerződéssel gyakorlatilag egy teljes csapat szakértelmét vásároljuk meg. Gondolj bele: ha házon belül szeretnél felépíteni egy digitális marketing csapatot, akkor minimum szükséged lenne:
- online marketing szakemberre
- tartalomkészítőre (szövegíró, videós, fotós)
- SEO-szakértőre
- webfejlesztőre vagy design szakemberre
- hirdetéskezelőre (PPC-szakértőre)
És ez még csak az alap. Ha például komolyabb kampányokra vagy technikai megoldásokra (pl. marketing automatizálás, A/B tesztelés, analitika) van szükséged, még több embert kellene felvenned. Ez drága, időigényes, és sok kockázatot hordoz magában.
Ezzel szemben egy ügynökség már rendelkezik a szükséges szakemberekkel, akik összeszokott csapatként dolgoznak együtt. Nincs betanítási idő, nincs toborzási költség, és nem terhel téged a munkatársak fluktuációjának problémája sem.
Költséghatékonyabb, mint gondolnád
Sokan azt hiszik, hogy egy ügynökség drága mulatság, pedig sok esetben éppen az ügynökségi konstrukció a költséghatékonyabb. Miért?
- Nincsenek járulékos költségek. Egy saját alkalmazott után nemcsak a bérrel kell számolni, hanem járulékokkal, cafeteria, eszközbeszerzés, irodai hely, képzések költségeivel is. Egy ügynökségnél viszont a díjban minden benne van.
- Nincs holtidő. Ha házon belül van például egy marketingesed, de éppen kevés a feladat, akkor is ki kell fizetned a teljes bérét. Ügynökségnél viszont csak annyi órát vagy csomagot veszel igénybe, amennyire ténylegesen szükséged van.
- Jobb árat kapsz szolgáltatásokra. Sok ügynökség ügynökségi kedvezményekkel dolgozik például hirdetési platformok (Google, Meta) felé, vagy szoftverlicenceket tud olcsóbban biztosítani, mint amit egy cég egyedül meg tudna venni.
- Gyorsabban hoz eredményt. Egy ügynökségnek van tapasztalata, így kevesebbet kell kísérleteznie. Kevesebb a tanulópénz, gyorsabban jön a megtérülés.
Frissebb szemlélet, naprakész tudás
Egy ügynökség folyamatosan többféle iparágban, többféle projekten dolgozik egyszerre. Ez óriási előny, hiszen:
- látják a trendeket, gyakran előbb, mint mások,
- tudják, mi működik és mi nem,
- ötleteket, megoldásokat tudnak hozni más területekről is.
Egy belsős munkatárs – bármennyire tehetséges is – egy idő után „bele tud ragadni” a cég saját gondolkodási sémáiba. Egy ügynökség ezzel szemben külső szemmel lát rá a cégedre, és olyan dolgokat is észrevehet, amik belülről láthatatlanok.
Ráadásul az ügynökségeknél rendszeres a szakmai továbbképzés, hiszen ez az ő túlélésük záloga. Nekik muszáj naprakésznek lenniük, mert különben hamar elveszítenék az ügyfeleiket. Így biztos lehetsz benne, hogy a legújabb platformokat, eszközöket és módszereket alkalmazzák.
Rugalmasság minden helyzetben
Az ügynökséggel való együttműködés egyik legnagyobb előnye a rugalmasság. Ha holnap nagy kampányt akarsz indítani, az ügynökség képes hirtelen több erőforrást ráállítani a projektre. Ha viszont csendesebb időszak jön, le tudod csökkenteni az igénybe vett szolgáltatások mennyiségét – és a költséget is.
Egy belső csapatnál ez jóval nehezebb. Ha kevés a munka, nem tudsz csak úgy „leépíteni”, ha pedig hirtelen több feladatra lenne szükség, nem találsz varázsütésre új, jó szakembert.
Érdemes mérlegelni
Ügynökséggel dolgozni nemcsak a nagy cégek kiváltsága, hanem sok esetben a kisebb vállalkozások számára is jó döntés lehet. Költséghatékony, rugalmas, és szakmailag biztos hátteret ad olyan területeken, ahol egy belső csapat felépítése hosszadalmas és drága lenne. Persze nem mindenkinek való, és mindig a saját céged helyzetét, méretét, céljait kell figyelembe venni a döntésnél.
A siker kulcsa a jó partner
A legfontosabb azonban, hogy a megfelelő ügynökséget válaszd ki, olyat, amely érti az iparágad sajátosságait, és valóban partnerként áll melletted. Ha megtalálod a közös hangot, az együttműködés nemcsak költséghatékony lesz, hanem valódi lendületet adhat a céged növekedésének. Mert végső soron nem az számít, hányan dolgoznak egy projekten, hanem az, hogy milyen eredményt hoznak számodra.