Mindenki szeret szépen becsomagolt ajándékot kapni karácsonykor vagy épp a születésnapján. A csomagolópapír kiemeli az ajándékot, stílust és előkelőségérzést ad neki, a csomagolásra fordított figyelem pedig jólesik a címzettnek.

A kínálat sokfélesége

A BestMarkt ajándékcsomagolóinak széles kínálatában mindent megtalálunk, amire szükségünk lehet, hogy szépen be tudjuk borítani az ajándékokat. Ugyanúgy találunk itt csomagolópapírt, mint ajándéktasakot, díszdobozokat, szalagokat, masnikat és címkéket, kártyákat is, hogy még személyesebbé tudjuk varázsolni az ajándékot.

Az ajándékcsomagolás azonban nem csak arról szól, hogy valamit beborítunk díszes papírral. Ez olyasvalami, amivel erőfeszítést teszünk, hogy még személyesebb ajándékot tudjuk átnyújtani. Voltaképp egy ajándék csomagolás nélkül olyan, mint egy díszítés nélküli torta.

A meglepetés ereje

Nem beszélve arról, hogy ha nincs meg a kibontás öröme, akkor oda a meglepetés is. A csomagolás tehát egy kis erőfeszítés a részünkről, de nagy meglepetést okozhatunk ezzel. Magával hozza ugyanis az izgalmat és a várakozást, hogy az ajándékozott felfedezze, mit is rejt a csomag.

Az egyszerűséggel nem lehet hibázni: így egy egyszínű papír is megteszi a hatását, ez működik egyébként a legjobban a nagyobb dobozok esetében.

Egy kis történelem

Ma már nehéz elképzelnünk valamilyen ajándékot csomagolás nélkül, azonban ez nem mindig volt így. Európában és az Egyesült Államokban az ajándékcsomagolás szokása a viktoriánus korban alakult ki, ekkor lett divat a selyempapír és a csinos kis masnik.

1917-ben Missouri államban, Kansas Cityben az egyik boltban elfogyott a selyempapír, és a borítékok bélelésére készült mintás papírba csomagolták a termékeket. Ez gyorsan el is fogyott, és ebből az üzletből alakult ki a Hallmark, megszületett hát a modern csomagolópapír-ipar.

A papírt egyébként előbb használták csomagolásra, mint írásra. Az ősi Kínában mintegy 2000 évvel ezelőtt a papírt értékes anyagok védelmére, valamint tealevelek és gyógyszerek tárolására használták. Később a császári udvar papírborítékokat használt a kormánytisztviselőknek szánt ajándékpénzek átadására. Körülbelül ezer évvel ezelőtt a japán kultúrában a csomagolás az ajándékozás központi eleme lett, más szóval az emberek jóval az ipari korszak hajnala előtt is csomagoltak ajándékokat.

A csomagolás célja tehát, hogy egy tárgyat arra használnak, hogy egy másik tárgy jelentőségét növeljék. A jelentősége pedig abban van, hogy kifejezzük a gondoskodást, a szeretetünket, és hogy esztétikai értéket is adjunk az ajándéknak. Mindenképp növeljük ezáltal az ajándékozás élményét, hiszen a címzett nem tudhatja, hogy mit rejt a színes csomagolópapír, vagy hogy mi van az ajándéktasakban. A bontogatás élménye, a meglepetés ereje pedig boldogsággal tölti el úgy az ajándékozót, mint a megajándékozottat.